Ricerche partner progetti europei

Sei un'azienda innovativa interessata a partecipare a bandi europei?

Consulta le ultime ricerche partner per progetti europei della rete Enterprise Europe Network .

Se sei interessato scrivi una mail all’indirizzo een1@confindustria.lombardia.it .

Profilo

Proponente

Ricerca Partner

Bando e tipologia contributo

Scadenza per invio contatti

German research institute seeks Industrial partners from the electrical storage sector for research project under H2020

Centro di Ricerca - Germania

i)                    producers of materials for batteries, for producing the electrode materials needed in the electrochemical process

ii)                   producers of batteries, as users of the produced lithium

The coordinator looks also  for industries working on recycling of lithium-ion batteries.

-  I fase, 07/03/2017

-  II fase, 05/09/2017

24/02/2017

H2020: SMEs in the IT sector and municipalities are sought

Ente locale - Bulgaria

The type and role of the partner could be 1 or 2 IT sector SMEs with experience in Data Storage & Access and 1 or 2 Municipalities which may be interested in digitalisation of its own archives.

The role of the partners will be to perform basic research, model preparation and scale testing of the system for data storage & access of large volumes of municipalities’ archives.

01/03/2017

H2020: industrial biotechnology partner with an interest in propionic acid production and exploitation

Università - Germania

1. Industrial biotechnology partners of any size, especially SMEs with strong interest in a "green" production route to propionic acid and its commercial exploitation. The partner ideally has experience in the development of biotechnological processes. The partner should be experienced in working with anaerobic microbes and wish to participate in the scale up of the new biotechnological process to a semi-pilot scale (1000 L / TLR 5/6).

2. Industrial partners, especially SMEs with an interest to use propionic acid as bio-based product in other applications. These might e.g. be producers of organic animal feed or producers of "green" additives for food or pharmaceuticals.

3. A partner from cheese industry would also be welcome to support the project need for different quality of whey wastes. The bio-based propionate production will then be tuned to the waste provided. Dairy farms or cheese factories could benefit from the project from exploitation of whey wastes.

Soggetti

Ricerca Industriale

Ricerca Sperimentale

Piccole imprese

Medie Imprese

Grandi Imprese

• Deadline Bando – Due fasi

-          I fase, 02/03/2017

-          II fase, 20/07/2017

07/02/2017

© 2000 - 2021 CONFINDUSTRIA Lombardia. Tutti i diritti riservati.